Top Posts
Kultbilen over dem alle genopstår
I30 imod strømmen
Drop skiferien og tag med på Sne-kørekursus i Alperne
VW Golf GTE – en GTI til det halve?
Italiensk fotomodel på alle fire
Den ultimative test af Ford Mustang 2015 – Helvede tur/retur
Nu vil AMG køre fra Porsche’s GT3 RS
Ford Mustang Ecoboost – krikken er halt
AMG’s 911-udfordrer
991 GT3 RS – en motortosses drømmebil
  • Nyheder
  • Biltest
  • Film
  • Vintage
  • Trackday
Motorcar
Nyheder

Træk til højre Porsche 911

af Brixen 17. oktober 2014
skrevet af Brixen 17. oktober 2014

Mercedes AMG GT

Afløseren for den mægtige AMG SLS har været ventet med længsel (måske snarere frygt hvis du er et vist bilmærke fra Zuffenhausen) og på 2014 biludstillingen i Paris blev den nye Mercedes AMG GT endelig afsløret. Sportsvognen er helt nykonstrueret og i realiteten afløser AMG GT den legendariske SLS AMG Mågevinge som udgår af produktion, selvom GT er langt mindre. Chassiset er i aluminium og vejer 231 kg og GT er 455 cm lang, 194 cm bred og 129 cm høj. På papiret betyder det, at GT er 9 cm kortere, men lige så bred og høj som SLS – som ikke er nogen lille bil. Akselafstanden er 5 cm kortere end SLS (263 cm), mens den køreklare vægt er 1.615 kg.

Mercedes AMG GT

GT har en ny, og naturligvis, håndbygget V8-motor med den interne kode: M178. Den har et slagvolumen på 3.982 cm3, 24 ventiler, direkte indsprøjtning, biturbo og tørsumpsmøring for en ensartet smøring af de bevægelige dele uanset G-påvirkning. Motoren kommer i to varianter:

– AMG GT med 462 hk ved 6.000 o/min og 600 Nm ved 1.600-5.000 o/min
– AMG GT S med 510 hk ved 6.250 o/min og 650 Nm ved 1.750-4.750 o/min.

0-100 km/t-tiderne er hhv. 4,0 og 3,8 sek. for GT og GT S, mens topfarten er elektronisk begrænset til 304 og 310 km/t. Selvom det er heftige præstationer kan du roligt forvente en Black Series-Edition med endnu vildere ydelse og præstationer ude i fremtiden.

Mercedes AMG GT

AMG GT har et mekanisk spærredifferentiale som standard mens GT S har et elektronisk kontrolleret spærredifferentiale med endnu hurtigere reaktionstider. Elektronisk justerbar undervogn i tre trin er ligeledes forbeholdt GT S som standand.
GT S fås med aktive motor- og gearkasseophæng som ekstraudstyr. Det tillader komfortabel opførsel til daglig og et hårdere og sportsligere setup når du er i det humør.
Bremseskiverne foran måler 360 mm på GT og 390 mm på GT S. 402 mm kulfiberskiver fås i øvrigt som ekstraudstyr hvis du påtænker at afstaffe AMG GT for alvor. Dækstørrelsen er 255/35R19 for og 295/35R19 bag på GT mens GT S kører på 265/35R19 og 295/30R20.
Kabinen er inspireret meget af SLS AMG, og materialevalget er eksotiske materialer som nappalæder, kulfiber og aluminium i et væld af sammensætninger.

Mercedes AMG GT

Hvis du spiller golf vil det desuden sikkert glæde dig, at bagagerummet har plads til 350 liter, hvilket er dobbelt så meget som i SLS.
Priserne på AMG GT er endnu ukendte, men forvent at de ender et sted mellem en Porsche 911 Carrera S og 911 Turbo.

911AMGGTGTSMercedesMercedes-BenzPorschePorsche-killerSLS
0 kommentar
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Brixen

forrige post
Raffineret ny Ford Mustang
næste post
Ferrari power for peanuts

You may also like

Kultbilen over dem alle genopstår

21. august 2021

I30 imod strømmen

7. marts 2019

Drop skiferien og tag med på Sne-kørekursus i...

5. oktober 2018

VW Golf GTE – en GTI til det halve?

25. marts 2018

Italiensk fotomodel på alle fire

20. februar 2018

Den ultimative test af Ford Mustang 2015 –...

10. juli 2016

Nu vil AMG køre fra Porsche’s GT3 RS

5. juli 2016

Ford Mustang Ecoboost – krikken er halt

24. november 2015

AMG’s 911-udfordrer

27. maj 2015

991 GT3 RS – en motortosses drømmebil

24. april 2015

Giv din mening til kende Cancel Reply

Gem mit navn, email, og website i denne browser for næste gang jeg kommenterer.

Instagram

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

© 2021 MOTORCAR
Design af website: Visuelt


Tilbage til top
Motorcar
  • Nyheder
  • Biltest
  • Film
  • Vintage
  • Trackday
Motorcar
  • Nyheder
  • Biltest
  • Film
  • Vintage
  • Trackday
© 2021 MOTORCAR
Design af website: Visuelt

Read alsox

Ferrari power for peanuts

20. oktober 2014

991 GT3 RS – en motortosses drømmebil

24. april 2015

Shelby GT350H under hammeren

31. oktober 2014