Top Posts
Kultbilen over dem alle genopstår
I30 imod strømmen
Drop skiferien og tag med på Sne-kørekursus i Alperne
VW Golf GTE – en GTI til det halve?
Italiensk fotomodel på alle fire
Den ultimative test af Ford Mustang 2015 – Helvede tur/retur
Nu vil AMG køre fra Porsche’s GT3 RS
Ford Mustang Ecoboost – krikken er halt
AMG’s 911-udfordrer
991 GT3 RS – en motortosses drømmebil
  • Nyheder
  • Biltest
  • Film
  • Vintage
  • Trackday
Motorcar
Nyheder

Nu vil AMG køre fra Porsche’s GT3 RS

af Brixen 5. juli 2016
skrevet af Brixen 5. juli 2016
AMG GT-R

AMG GT-R

Farven hedder AMG Green Hell Magno og så ved du hvad du skal forvente. Farven er naturligvis en understregning af, at AMG GT R er udviklet på Nordsløjfen, der som bekendt også går under navnet “Det grønne Helvede”. GT R bliver den nye topmodel hos AMG fra næste år og den bil der især skal kapres kunder fra er Porsche 991 GT3 RS – de rigtig hårde gutters ultimative og foretrukne våben i Det grønne Helvede.

Hjertet består af samme 4-liters V8 med biturbo som i den hidtidige topmodel, GT S. Men i stedet for 510 hk yder den i GT R 585 hk. De ekstra kræfter er blandt andet hentet med hjælp fra et andet udstødningssystem, ny software og nye turboer. Et lettere svinghjul gør desuden speeder-responsen hurtigere. Derfor er R marginalt hurtigere, 0,2 sekunder i sprinten til 100 km/t og 8 km/t på toppen (3,6 sekunder og 318 km/t). Det er nu især i aerodynamik og undervogn at R-udgaven er langt mere hårdkogt end GT S. Det hele går nemlig ud på at sætte Porsche 991 GT3 RS på plads på Nordsløjfen.

AMG GT R

Sporvidden er øget både for og bag med hhv. 46 mm og 57 mm. Det giver bedre traction og mere fart i kurverne. De smedede fælge er 10 x 19″ forrest og 12 x 20″ bagerst og er svøbt i klæbrige Michelin Pilot Sport Cup-2 gummi størrelse 275/35ZR19 og 325/30ZR20. Aktive spoilere popper frem i fronten ved 80 km/t, den enorme hækspoiler kan indstilles og en ny diffuser sørger for endnu mere aerodynamik og greb. Derudover har GT-R, ligesom Porsche 991 GT3 RS i øvrigt, fået medstyrende bagaksel (op til 1,5 grad). Undervognen lader sig selvsagt elektronisk indstille til forskellige hårdhedsgrader. Tractionskontrollen er derudover indstilbar i 9 forskellige settings.
For at lige sætte prikken over i’et er taget lavet af kulfiber. Jo, AMG mener det tydeligvis alvorligt med GT-R.

2018-mercedes-amg-gt-r-2-3

Forvent at AMG afslører video og en omgangstid, der sætter Porsche 991 GT3 RS på plads inden længe. Prisen for bæstet er ikke afsløret endnu men bestillingsbøgerne skulle åbne til efteråret og levering være muligt fra marts 2017. Vi følger sagen…

AMGGT3Porsche
0 kommentar
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Brixen

forrige post
Ford Mustang Ecoboost – krikken er halt
næste post
Den ultimative test af Ford Mustang 2015 – Helvede tur/retur

You may also like

Kultbilen over dem alle genopstår

21. august 2021

I30 imod strømmen

7. marts 2019

Drop skiferien og tag med på Sne-kørekursus i...

5. oktober 2018

VW Golf GTE – en GTI til det halve?

25. marts 2018

Italiensk fotomodel på alle fire

20. februar 2018

Den ultimative test af Ford Mustang 2015 –...

10. juli 2016

Ford Mustang Ecoboost – krikken er halt

24. november 2015

AMG’s 911-udfordrer

27. maj 2015

991 GT3 RS – en motortosses drømmebil

24. april 2015

Verdens ældste kørekursus er stadig det bedste

19. marts 2015

Giv din mening til kende Cancel Reply

Gem mit navn, email, og website i denne browser for næste gang jeg kommenterer.

Instagram

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

© 2021 MOTORCAR
Design af website: Visuelt


Tilbage til top
Motorcar
  • Nyheder
  • Biltest
  • Film
  • Vintage
  • Trackday
Motorcar
  • Nyheder
  • Biltest
  • Film
  • Vintage
  • Trackday
© 2021 MOTORCAR
Design af website: Visuelt

Read alsox

Endelig – Shelby GT350 på vej

20. november 2014

Træk til højre Porsche 911

17. oktober 2014

Verdens ældste kørekursus er stadig det bedste

19. marts 2015